reklama




naši partneři
 
reklama


Novinky - zdraví (č.67)
Eva Pivodová   Kristýna Čillíková   Eva Bobůrková  
SANQUIS č.67/2009, str. 108


Kosmetika pomůže Slunečnici
Řecká společnost Korres, která vyrábí čistě přírodní kosmetické přípravky, se rozhodla podpořit nadační fond Slunečnice Heleny Houdové: 10 procent z prodeje výrobků sluneční řady Korres, jež obsahuje výtažky právě ze slunečnice, poputuje na konto nadace Slunečnice. Nadační fond funguje od roku 2000, v roce 2004 přenesla Helena Houdová jeho myšlenku také do USA, kde založila charitativní organizaci Sunflower Children. Nadace Slunečnice dnes pomáhá znevýhodněným dětem po celém světě. Spolupráce s firmou Korres je jistě důležitou součástí tohoto poslání. www.korres.cz

Pro pleť beze skvrn
Depigmentační denní krém Eucerin Anti-pigment je pro pleť se sklonem k nerovnoměrnému zabarvení vlivem UV záření nebo hormonálních změn. Podle klinických studií zaručuje redukci pigmentových skvrn již po osmi týdnech. www.eucerin.cz

V klinických studiích je málo žen
Vědci z University of Michigan Medical School upozornili na nízký podíl žen mezi účastníky klinických testů léků proti nádorovým onemocněním. To může negativně ovlivňovat jejich výsledky. Důvody pro menší zastoupení žen v testech nejsou z bádání zřejmé. Jednou z příčin může být to, že u žen v reprodukčním věku existuje možnost otěhotnění v době testu.

Cogmet pomáhá dětem s ADHD
Cogmed je speciální počítačový program pro trénink pracovní (krátkodobé) paměti vyvinutý pro děti s ADHD (poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou). Jde o pětitýdenní intenzivní trénink paměti, který lze provádět i doma na běžném počítači. Efekt může trvat až rok a účinnost metody je vyšší než u medikamentózní léčby ADHD. Novinka Cogmed se u nás zatím používá v Centru duševního zdraví v Jeseníku. www.cdzjesenik.cz, www.cogmed.com

Lékárníci ne vždy nabízejí levnější léky
Lékárníci mají už přes rok nabízet pacientům dle nového zákona levnější varianty jejich léků na recept. Průzkum FTM Communications zjišťoval fungování zákona v praxi. Většina lékárníků nabízí záměnu léku jen občas či zřídka. A i když ji nabídnou, přijme levnější lék jen 50 % pacientů. Lékárníci ale výsledky neberou jako projev nedůvěry – polovinu pacientů považují za dostatek.

Foto: archiv a Dreamstime

Celý článek ve formátu pdf naleznete zde.


obsah čísla 67 ročník 2009





reklama




reklama
poslat e-mailem








ORBIS PICTUS



PORADNA







 
webdesign: Filip Pešek