reklama




naši partneři
 
reklama


Móda spěchá na pomoc
Andrea M. Vémolová  
SANQUIS č.77/2010, str. 76


Při nákupech nemusíme myslet jen na sebe, ale také na dobročinnost. Koho podpoříme?

… mladé designéry
Loni se v rámci školního projektu studentů grafi ckého designu a vizuální komunikace Jakuba Karouše a Jana Klosse spojily dvě tradiční značky Baťa a Botas. Studenti vybrali model botasek Classic 66 a vyvedli jej v nových, netradičních a mladistvých barvách. Za svůj návrh získali řadu ocenění včetně ceny Czech Grand Design. Na jaře se objevila již třetí kolekce.

… opuštěné a znevýhodněné děti
Primárním cílem charitativního projektu Teribear – spojení Nadace Terezy Maxové dětem a provozovatele hypermarketů Interspar – je podporovat náhradní rodinnou péči a profesionalizaci pěstounských rodin. Do kolekce Teribear přispěla i česká návrhářka Klára Nademlýnská, když vytvořila pro Teribear sadu triček s krajkovým medvídkem a doplnila ji šperky.

… kreativitu a mladé hemato-onkologické pacienty
Nákupní tašky Coccinelle Kids z bílého plátna s koženými uchy jsou k dostání ve dvou velikostech. Taška se prodává s barevnými fixkami a návodnou knihou od anglické kreslířky Karen Wall, aby děti mohly rozvíjet svou kreativitu. Zisk z prodeje tašek jde na podporu italské nadace Fondazione Magica Cleme Onus, která pomáhá malým pacientům hemato-onkologického oddělení nemocnice San Gerardo v italské Monze.

… pitnou vodou špatně zásobený třetí svět
Deset procent z výtěžku z vybraných produktů letní plážové módy věnuje značka H&M mezinárodní charitativní organizaci Water Aid (www.wateraid.org), která pomáhá získávat přístup k pitné vodě obyvatelům nejchudších oblastí světa. Největší část takto získaných obnosů putuje na projekty Water Aid v Bangladéši, kde sídlí někteří dodavatelé firmy.

… zemětřesením zdevastované Haiti
Hned několik módních firem se rozhodlo pomoci neštěstím postiženému Haiti. V butiku Ciro ve Freeportu Hatě je možné zakoupit originální šperk s názvem „Srdce pro Haiti“. Čistý výnos bude kompletně věnován iniciativě „Soused v tísni“.
Část z výtěžku z prodeje tašky Goodie Bag Coccinelle jaro 2010 jde na financování projektu Francisville – město řemesel, který má zajistit samostatnou budoucnost chlapcům a dívkám, kteří opouštějí sirotčince na chudém Haiti (www.nphitalia.org). Haiti pomáhá i New Yorker: ve všech evropských prodejnách jsou k dostání trička a odznaky s motivy speciálně vytvořenými pro kampaň získávání finančních prostředků pro Haiti. Z ceny trička 139 Kč putuje na tuto aktivitu celých 70 Kč.
 
Botas
Coccinelle

Foto: archiv firem


obsah čísla 77 ročník 2010





reklama




reklama
poslat e-mailem








ORBIS PICTUS



PORADNA







 
webdesign: Filip Pešek