reklama




naši partneři
 
reklama


Babí léto na cestách
Luděk Vokáč  
SANQUIS č.81/2010, str. 56


Vesele a s nízkou spotřebou
O novém dvouválci Fiat jsme psali již v Sanquisu 73. Automobilka teď konečně představila první vůz s tímto motorem. Je jím podle očekávání roztomilý městský model 500. Ten s malým benzinovým turbomotorem o výkonu 63 kW jezdí velmi energicky a přitom úsporně. Na stovku zrychlí za 11 sekund a průměrně spotřebuje 4,1 litru benzinu na 100 kilometrů, s robotickou převodovkou Dualogic dokonce jenom 4 litry. Pomáhá mu k tomu systém stop-start, ve městě zase umožňuje uspořit palivo tlačítko pro snížení výkonu.
 

Mimo silnici jen obezřetně
Tradiční výrobce drsných terénních vozů – automobilka Land Rover – představil svůj malý sportovně luxusní model Range Rover Evoque. Ten je nejmenším a nejsportovnějším modelem značky, mimo zpevněné cesty se vydá jen občas a s nejvyšší opatrností. Parádu ale udělá kdekoli. Automobilka jeho představením slaví 40 let existence své luxusní řady Range Rover a také start nové éry pod indickým majitelem. Na technická data byla firma při uvedení skoupá, jisté je, že vůz bude mít velmi nízkou spotřebu. Auto má na kilometr jízdy vypouštět méně než 130 g CO2.
 

Rychlejší Fabia za lepší cenu
Volkswagen na český trh uvedl nové Polo GTI. Tenhle přímý konkurent ostré Fabie RS je zajímavý především proto, že se se stejným motorem a převodovkou jako sportovní fabie prodává o něco levněji. Není to o moc, základní cenovka nese částku 491 700 korun, zatímco Fabia RS stojí 499 900 korun. A to má Polo GTI vyspělejší podvozek.
 

Elegantní koráb
Audi představilo očekávaný model A7 Sportback – v prodeji bude na podzim. Luxusní čtyřdveřové kupé s ladnými tvary je druhým největším audi a ideálně se hodí na rychlé přesuny napříč celým starým kontinentem... Audi spoléhá na to, že zákazníky zaujme design této novinky a také její technická řešení. Konstrukčně model A7 vychází z menší A6, použitou technikou a rozměry se zase blíží k limuzíně A8. O pohon všech kol se alespoň zpočátku postarají výhradně šestiválce s objemem okolo tří litrů. Základem je benzinový 2.8 FSI se 150 kW, stejnou porci výkonu nabídne i dieselový 3.0 TDI. Ten bude k dispozici i ve verzi se 180 kW. Nejsilnější jednotkou v nabídce pak bude motor 3.0 TFSI s výkonem 220 kW.
 

Foto: archiv automobilek


obsah čísla 81 ročník 2010





reklama




reklama
poslat e-mailem








ORBIS PICTUS



PORADNA







 
webdesign: Filip Pešek