Sedmkrát kreslený film

Je jich sedm a věnují sedm obrazů ve prospěch Nadace Slunce pro všechny, která pomáhá  dětem a mladým lidem s tělesným handicapem. Aukce se bude konat až 1. prosince v Obecním domě, od 1. června do konce prázdnin je však více než 60 děl (včetně těch sedmi určených pro aukci) známých výtvarníků, kteří spojili svůj osud s kresleným filmem, vystaveno ve foyer pražského  Divadla Bez zábradlí. To hraje, jen tak mimochodem, celý červenec a srpen.  A ta výstava je prodejní.

Výstava je přístupná do 29. 8. 2016 vždy hodinu před každým představením, a to po celé léto, kdy má Divadlo Na zábradlí na programu Letní hraní oblíbených her. Všechny vystavené obrazy je možné si také koupit.
Aukce vybraných sedmi výtvarných děl (viz níže) se bude konat 1. prosince 2016 v Obecním domě, výtěžek je určen Nadaci Slunce pro všechny – na nákup pomůcek pro děti a mladé lidi s handicapem, které by jim měly usnadnit rozvoj a začlenění do pracovního procesu a například zjednodušit práci v jejich cukrárně a pekárně.
www.divadlobezzabradli.cz



 SEDM VÝTVARNÍKŮ + SEDM OBRAZŮ PRO DOBROČINNOU AUKCI

Maria Axamitová
Do Studia Bratři v triku nastoupila jako fázařka v roce 1981. Krátce se věnovala
animaci a později se stala výtvarnicí pozadí. Spolupracovala s řadou malířů, grafiků a ilustrátorů, např. s Petrem Sísem na jeho filmu Rumpelstiltskin.
V poslední době vytvářela pozadí nových pokračování televizního seriálu Štaflík
a Špagetka. Účastní se výtvarného ztvárnění filmových klapek pro Mezinárodní festival
filmů pro děti a mládež ve Zlíně.
Vystavuje samostatně i kolektivně (např. v pražském Goethe-Institutu nebo
v Malostranské besedě).
maria.axamitova@gmail.com



Ivana Fašianoková Rakoušová
Absolvovala SO ŠV v Praze (tzv. Hollarku) a v roce 1978 nastoupila do S tudia Bratři
v triku jako fázařka. Od roku 1994 vytvářela ve Studiu Jiřího Trnky realizace
a pozadí ploškových a loutkových filmů. Později pracovala jako animátorka
a výtvarnice pozadí pro filmová studia Duran, Animax, GUD a S tudio
Frame. Nyní spolupracuje s animačním studiem ČT.
Je členkou výtvarné skupiny FEMINA, působí v odborné porotě pro výtvarná díla na festivalu Menetekel, vystavuje samostatně i kolektivně (např. v pražském Goethe-
Institutu, v Malostranské besedě, v Parlamentu i Senátu ČR nebo ve Vysočanské
galerii).
rakousova@seznam.cz



Zuzana Marešová Vorlíčková
Na supšce studovala výstavnictví a pak na VŠUP Atelier
filmové a televizní grafiky. Mezitím jeden rok pracovala
ve Studiu animované tvorby CŤ. VŠUP absolvovala v roce režíroval Pavel Koutský.
Potom pokračovala ve Studiu Bratři v triku filmem Úděl s režisérkou Jaroslavou Havettovou. Film byl oceněn na festivalech v Berlíně, Bombaji a Bruselu.
Později se přeorientovala spíš na ilustraci a autorskou tvorbu knih pro děti.
Vyučuje na Katedře animované tvorby na FAMU.
Věnuje se autorské tvorbě. Kresbě, malbě, kaligrafii, asambláži a vytváří prostorové
objekty z papíru.
mares.zuzana@centrum.cz



Luděk Bárta [bzp]
V letech 1980–84 pracoval jako elév ve Studiu Bratři v triku, pak absolvoval VŠUP
v Ateliéru filmové a televizní grafiky u prof. Miloslava Jágra. S výjimkou let 1992–1998, kdy byl výtvarníkem MF Dnes, je stále na volné noze. Zabývá se grafickým designem, krajinářskou fotografií, knižní i časopiseckou ilustrací, animovaným filmem a reklamou.
Pro Českou televizi vytvořil výtvarné návrhy pro třináctidílný seriál Čaroděj z nafukovacího stromu, návrhy loutek pro pořad Lvíčata a dvě řady seriálu Vynálezce Alva, který režíroval. Vystavuje výjimečně.
elbarta@elbarta.cz 



Vít Pancíř
Po gymnáziu působil šest let ve Studiu Bratři v triku. Studoval v Ateliéru filmové
a televizní grafiky na VŠUP u doc. Jiřího Barty.
Natočil přibližně 20 krátkých, kombinovaných filmů, které byly promítány na festivalech
(například v Oberhausenu a Rotterdamu). Je režisérem celovečerního filmu Sestra podle knižní předlohy Jáchyma Topola.
Vystavoval samostatně i kolektivně (např. v pražském Goethe-Institutu a Malostranské besedě nebo v třeboňském Divadle J. K. Tyla).
vitpan@seznam.cz



Jiří Plass
Od roku 1981 prošel několika studii a asi skoro všemi profesemi animovaného
filmu. Sedmnáct let byl zaměstnán ve Studiu Bratři v triku, z toho čtrnáct jako
animátor, kterým je i nadále ve svobodném povolání.
Už jako freelancer si vyzkoušel 3D animaci v autorském filmu Františku k večeři.
Vyučoval animaci na Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle a na VOŠ grafické
v Jihlavě. Pracoval na kreslených reklamách i hudebních klipech.
Účastnil se několika kolektivních výstav (např. v pražském Goethe-Institutu,
v Malostranské besedě nebo na třeboňském zámku).
jiri.plass@volny.cz



Jiří Tyller
Po absolvování SUPŠ pracoval v letech 1967–1980 ve Studiu Bratři v triku,
od roku 1981 pokračoval ve Studiu Jiřího Trnky jako animátor, režisér
a výtvarník televizních seriálů. Za seriál Poslední drak obdržel Cenu festivalu
ve Zlíně. Další filmy vytvořil např. pro UNESCO. Za film Nechtěl jsem zabíjet ptáky získal na festivalu v Cartageně 1987 Mořskou mušli za nejlepší animovaný film.
Od roku 1991 je režisérem a scénáristou na volné noze a věnuje se i pedagogické
činnosti na VŠUP. Vystavuje samostatně i kolektivně.
jirka.tyller@seznam.cz


Aukce těchto sedmi výtvarných děl se bude konat 1. prosince 2016 v Obecním domě.
www.divadlobezzabradli.cz







poslat e-mailem



SANQUIS PLUS




GALERIE SANQUIS




ORBIS PICTUS



PORADNA