Novinky v neobvyklém stylu
Luděk Vokáč  
SANQUIS č.89/2011, str. 94

Nejkrásnější škodovka všech dob
Jarní ženevský autosalon přinesl řadu pozoruhodných novinek. Jednou z těch nejobletovanějších byl koncept Škoda Vision D. Nestává se to často, aby škodovka byla jedním z nejelegantnějších vozů na autosalonu, ale koncept z pera Jozefa Kabaně, nového šéfdesignéra automobilky, chválili odborníci i veřejnost. Koncept se ale do výroby nedostane, sériové škodovky musí být praktičtější. Vision D nicméně naznačuje, jakým směrem se bude ubírat design nových škodovek. Mimochodem, Vision D je první vůz, na který automobilka nalepila své nové logo, které je jednodušší a elegantnější než to původní. 

Netradiční interiér

Třída malých rodinných minivanů zahrnuje originální vozy. Elegantní Citroën C3 Picasso, extravagantní Škodu Roomster a Opel Meriva s dveřmi jako šatní skříň zanedlouho doplní Ford B-Max. Ten nahradí populární model Fusion a nabídne praktický interiér s nebývalou přístupností. Přední klasické dveře a zadní posuvné totiž po otevření neodhalí středový sloupek. Ten úplně chybí a pro nastupování je tu metr a půl zcela volného místa. Ford B-Max bude prvním autem s takovým řešením v sériové výrobě. Dveře mají výztuhy z vysokopevnostní oceli s přídavkem bóru, zavřené dveře se do sebe uzamknou tak, aby zaručily stejnou bezpečnost při haváriích jako řešení s klasickým sloupkem. 

Malé audi jinak

Ženevský autosalon byl svědkem premiéry studie Audi A3 nové generace. Koncept se představil v neobvyklém provedení sedan. Doposud měla přitom A3 pouze karoserii hatchback. A3 sedan se bude po uvedení na trh vyrábět především pro americký trh. Sportovní sedan ale ukazuje, že při neustálém zvětšování modelů je v dříve menších řadách prostor pro nové druhy vozů. A3 Concept měří na délku 4,44 metru, tedy více než Audi 80, které se vyrábělo do roku 1991. Některé díly auta budou z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. 

Tichý aristokrat

Rolls-Royce představil v Ženevě hodně neobvyklý model. Na první pohled vypadá 102EX jako běžný Phantom, místo spalovacího motoru jej ale pohání elektromotory získávající energii ze sady baterií. Baterie se mohou dobíjet i bezdrátově. Limuzína má výkon 290 kW, točivý moment 800 Nm, maximálně jede 160 km/h a na jedno nabití ujede až 200 km. Pro luxusní projížďky městem jsou to jistě více než dostatečné hodnoty. Rolls-Royce bude nyní zkoumat, jak se nový druh pohonu líbí jeho zákazníkům a odborné veřejnosti, výroba zatím v plánu není.
 
Foto: archiv automobilek


obsah čísla 89 ročník 2011





poslat e-mailem



SANQUIS PLUS




GALERIE SANQUIS




ORBIS PICTUS



PORADNA